dimecres, 11 de novembre del 2009

Multat per dur el CAT a la matrícula

La Guàrdia Urbana de Barcelona va multar dissabte un conductor perquè duia a la matrícula del cotxe el distintiu CAT. El conductor es va negar a desenganxar l'adhesiu i els agents van decidir sancionar-lo. Segons el reglament, dur un adhesiu a la matrícula és sancionable, però la Guàrdia Urbana no té instruccions de multar els conductors que portin el CAT.

David Fernàndez Escolà, membre de la junta provisional de Reagrupament Vila de Gràcia, ha estat sancionat per circular amb el distintiu CAT enganxat sobre la E de la matrícula del seu cotxe. Segons Fernàndez, els agents van amenaçar de denunciar-lo per desobediència si no desenganxava allà mateix l'adhesiu. Els fets van tenir lloc dissabte a la tarda als Jardinets de Gràcia, on la Guàrdia Urbana feia un control rutinari. «Em van aturar i em van demanar la documentació del cotxe. Quan els agents van veure que duia el CAT, em van dir que era il·legal portar un adhesiu a la matrícula i que l'havia de desenganxar», explica Fernàndez. «Com que m'hi vaig negar la patrulla em van dir que em denunciarien per desobediència o m'immobilitzarien el cotxe.» La discussió va pujar de tot. Una altra patrulla s'hi va acostar i va aconsellar a Fernàndez que retirés el distintiu i que si volia el tornés a enganxar més tard, recorda Fernàndez. La picabaralla es va asserenar quan una amiga de Fernàndez, advocada, va intervenir-hi. Finalment, Fernàndez va marxar amb el distintiu enganxat, però multat perquè duia l'adhesiu. Al juny un altre conductor va ser multat a Barcelona per portar el CAT a la matrícula.


Font: elPUNT.cat